Τι συνιστάτε στους ενοίκους πού εγκαθίστανται σε μια καινούργια πολυκατοικία;
Κάθε ένοικος πρέπει να διαβάσει προσεκτικά και να κατανοήσει τον κανονισμό και την οριζόντια ιδιοκτησία.Επιβαλλεται να έχουμε διαβάσει το κανονισμό και να γνωρίζουμε τα όρια μας, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα μας σε κάθε πολυκατοικία. Προσοχή, δεν είναι όλοι οι κανονισμοί ίδιοι και κάποια δικαιώματα που έιχατε μπορεί να μην ισχύουν στη νέα σας οικία.
Ο διαχειριστής πρέπει να είναι μοναδικός ή να έχει οριστεί συνδιαχείριση μετά απο συνέλευση. Σε όποια περίπτωση και αν είστε, προσοχή να είναι καλά ορισμένες οι υποχρεώσεις και οι πολυκατοικία να έχει ορίσει διαχειριστή. Δεν υπάρχει είμαι ολίγον διαχειριστής. Αυτό δημιουργέι προβλήματα και διαμάχες συνήθως για οικονομικλά θέματα. Αν δεν μπορεί κάποιος να αναλάβει ή αν θεωρέι πως θέλει να είναι περίπου διαχειριστής, τότε άμμεσα δώσετ λύση με διαχείριση σε εταιρεία. Είναι προτιμότερο και σίγουρα θα γλιτώσετε ανεπιθύμητες καταστάσεις. Ως γραφείο διαχείρισης το έχουμε βιώσει πολλές φορές να τσακώνονται για το αν είχαν ευθύνη κάποιοι ωσ διαχειριστές ή απλά βοηθούσαν.
Όλοι οι ένοικοι πρέπει νωρίς να φροντίσουν να βρουν τους διάφορους διακόπτες πού απομονώνουν τις διάφορες παροχές στο διαμέρισμά τους όπως νερού ηλεκτρικού ρεύματος, θέρμανσης κ.λπ. Επίσης να προμηθευτούν κλειδιά για να έχουν πρόσβαση στους χώρους αυτούς. Έτσι σε περίπτωση ανάγκης θα είναι προετοιμασμένοι.
Οι διάφοροι τεχνικοί πριν παραδώσουν τα συστήματα για λειτουργία επισημαίνουν ποιοι μετρητές (θέρμανσης, ύδρευσης κλπ) ανήκουν σε κάθε διαμέρισμα. Καλό είναι ο κάθε ένοικος να επιβεβαιώσει αν οι μετρητές αυτοί είναι πράγματι σωστά αντιστοιχημένοι. Το θέμα της παραλαβής μίας νέας ιδιοκτησίας από τον κατασκευαστή είναι σοβαρό. Καλό είναι ο κάθε ιδιοκτήτης πριν υπογράψει τα σχετικά έγγραφα της παραλαβής να αναθέσει τον έλεγχο σε μηχανικό της εμπιστοσύνης του, για να αποφύγει προβλήματα αργότερα.