Καθυστέρηση στην αναβάθμιση ανελκυστήρα

Καθυστέρηση στην αναβάθμιση ανελκυστήρα

Τέλος στον κύκλο των συνεχών παρατάσεων για τον έλεγχο των ανελκυστήρων και της υποχρέωσης βελτίωσης της ασφάλειάς τους, ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ζητά από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας η Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης – Πιστοποίησης Ανελκυστήρων (ΕΕΔΦΕΠΑ).

Παράλληλα, αναγνωρίζοντας ότι η οικονομική ύφεση δυσχεραίνει τη συγκέντρωση των απαιτούμενων κονδυλίων από τους ιδιοκτήτες για τη βελτίωση της ασφάλειας των ανελκυστήρων τους, προτείνει την αναστολή επιβολής προστίμων και λοιπών κυρώσεων για ένα χρόνο από την ημερομηνία ελέγχου του ανελκυστήρα

 

Επιστολή
Η Ενωση, σε επιστολή της, αναφέρει πως οι συνεχείς -από το 2005- παρατάσεις στις προθεσμίες συμμόρφωσης των παλαιών ανελκυστήρων με τους κανονισμούς ασφάλειας είχαν ως συνέπεια να καθυστερήσει η αναβάθμιση χιλιάδων παλιών ανελκυστήρων και να προοδευτικά να αυξηθούν τα σοβαρά ατυχήματα. Ανεπίσημες καταγραφές ανεβάζουν σε 17 τον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων που έχουν συμβεί στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία. Υπενθυμίζεται πως το Δεκέμβριο του 2005 με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) ξεκίνησε μία προσπάθεια για τη βελτίωση της ασφάλειας των ανελκυστήρων. Η απόφαση αυτή θέσπισε υποχρεωτικούς ελέγχους σε όλους τους ανελκυστήρες και έθεσε την υποχρέωση συμμόρφωσής τους με την ευρωπαϊκή νομοθεσία εντός ορισμένων προθεσμιών. Το Μάιο του 2007 εκδόθηκε νέα τροποποιητική ΚΥΑ, η οποία έδινε παράταση στις προθεσμίες, ενώ με νέα ΚΥΑ του 2008 η προθεσμία για τον έλεγχο των ανελκυστήρων ορίστηκε για τα τέλη του 2012.

«Λίφτινγκ» σε περίπου 250.000 ανελκυστήρες
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, από τους 450.000 ανελκυστήρες που λειτουργούν σήμερα στη χώρα, οι μισοί από αυτούς πρέπει να αναβαθμιστούν. Και αυτό γιατί το επίπεδο ασφάλειάς τους δεν είναι το επιθυμητό. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως αν εξαιρεθούν οι ανελκυστήρες που εγκαταστάθηκαν μετά το 1999, οι υπόλοιποι εκτιμάται πως χρήζουν άμεσων βελτιώσεων. Πρώτα απ’ όλα, θα πρέπει να εγκατασταθεί πόρτα στο θάλαμο του ανελκυστήρα, παρά το ότι είναι υποχρεωτική μόνο για ανελκυστήρες σε δημόσιους χώρους, καθώς σύμφωνα με επίσημα ευρωπαϊκά στατιστικά το 41% των μοιραίων ατυχημάτων οφείλεται στην έλλειψή τους. Το κόστος για την εγκατάστασή της είναι χαμηλό, καθώς η τιμή μιας αυτόματης πόρτας θαλάμου τύπου BUS κυμαίνεται μεταξύ 550 ευρώ με 700 ευρώ, ποσό που βέβαια μοιράζεται στους ενοίκους τις πολυκατοικίας. Κύκλοι της αγοράς καλούν το υπουργείο να μην υποκύπτει στις πιέσεις ορισμένων συνδέσμων π.χ ΠΟΜΙΔΑ και να επηρεάζεται από διάφορους κύκλους παραπληροφόρησης, καθώς στο πλαίσιο μιας κοινωνικής πολιτικής η ασφάλεια του πολίτη και όχι το κόστος πρέπει να βρίσκεται σε πρώτη προτεραιότητα.

Advertisements